Rezime sjednice je možda i očekivan, da institut predstečajne nagodbe treba zadržati, no da Zakom o financijskom poslovanju i predstečajnim nagodbama (ZFPPN) treba promijeniti i doraditi kako bi se riješio niz problema koje ima postojeće rješenje.
 
Za ukidanje predstečajnih nagodbi nije Martina Dalić, bivša ministrica financija i aktualna saborska zastupnica koja se ne slaže s ministrom Linićem da su predstečajne nagodbe spasile hrvatsko gospodarstvo, ali kao i strčna javnost i suci smatra da ZFPPN treba čim prije u lošim odredbama, doraditi i promijeniti.
 
Pitanje je koliko promjene Zakona donose politički
 
"Nisu u pravu ni ministar Linić ni visoki izvor iz Vlade koji najavljuje ukidanje predstečajnih nagodbi. Rekla bih da je rješenje negdje u sredini. Žurni popravak zakona i svih anomalija koje je zakon u praksi pokazao. Sve to vrlo se plastično ovih dana pokazalo i zbrojilo u slučaju Mirne i mislim da nad negativnim posljedicama provedbe Zakona o predstečajnim nagodbama ne možemo više zatvarati oči. Istinski bi trebalo reformirati Stečajni zakon, postoje nedostaci a ne mijenja se ništa. To je izvedivo, da se istinski promijeni a ne kozmetički. No, prema svemu sudeći, problem je u tome što efekat od tih nužnih promjena ne bi bio u jednom političkom mandatu pa se ne radi na tomu", mišljenje je dr. Domagoja Sajtera s Ekonomskog fakulteta u Osijeku, koga u javnosti često zovu stručnjakom za stečajeve.
 
Sudac Trgovačkog suda u Zagrebu Mislav Kolakušić, koji je pokrenuo lavinu prema predstečajnim nagodbama tražeči ocjenu ustavnosti, ističe još nešto što se često izgubilo u raspravama i mogućem ukidanju ovog postupka:
"Kolege su od samog početka primjene ZFPPN-a podnosili prijedloge za ocjenu ustavnosti tog Zakona. Još u srpnju 2103., prije više od sedam mjeseci, podnio sam zahtjev-prijedlog za ocjenu ustavnosti pojedinih odredbi toga zakona, međutim Ustavni sud RH „odlučio je neodlučivati" o zakonu teškom 50.000.000.000,00 kuna pa se danas susrećemo s posljedicama takve odluke. Nažalost, eventualna odluka kojom bi se naknadno ustanovilo da su pojedine odredbe tog zakona neustavne, ne bi imala nikakvog učinka na već zaključene predstečajne nagodbe i neće se moći ispraviti brojne neustavnosti i nezakonitosti u tim postupcima. Zakon je već toliko puta mijenjan da su izmijenjene gotovo sve njegove odredbe i to nekoliko puta pa bi Ustavni sud eventualno mogao ukinuti odredbe koje i tako vise nisu na snazi. Isključivo brza odluka Ustavnog suda o ustavnosti ZFPPN-a u kolovozu ili rujnu 2013. godine mogla je imati utjecaj na postupke predstečajnih nagodbi i korekciju zakonodavnog okvira, a nedavno smo bili svjedoci donošenja odluke u roku od svega nekoliko dana. Potrebno je napomenuti da propisima nije određen rok za postupanje po zahtjevu ili prijedlogu za ocjenu ustavnosti".
 
Što to čekaju ustavni suci
 
Na upit Objektiva, koliko je tih zahtjeva-prijedloga sudaca upućeno Ustavnom sudu i što je s njima, dostavljen nam je neuobičajeno brz ali štur odgovor tajnika Suda Teodora Antića:
''U vezi s Vašim upitom upućenim Ustavnom sudu Republike Hrvatske e-porukom od 25. veljače 2014. obavještavamo Vas da je Ustavni sud do sada zaprimio 16 prijedloga za ocjenu suglasnosti Zakona o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi s Ustavom te još dva prijedloga za ocjenu suglasnosti uredbi o izmjenama i dopunama tog Zakona s Ustavom i zakonom.
Rješavanje svih navedenih predmeta je u tijeku.''
 
 
Izvor: Objektiv
Autor: Liljana Jazbinšek
Objavljeno: 27. 2. 2014.