OSIJEK - Hrvatska svoje autoceste nije gradila kao komercijalni, nego razvojni projekt i stoga one ne smiju u monetizaciju. Rješenje je da se Društva koja njima upravljaju restrukturiraju. Osnovna je to poruka javne tribine o sudbini hrvatskih autocesta koje je u subotu u Osijeku organizirala Hrvatsko socijalno-liberalna stranka. Josip Budimir, gospodarski strateg HSLS-a, smatra kako je od “države jedino gori privatni vlasnik”, smatra da su vinjete daleko bolje rješenje nego trenutni oblik naplate. Aleksandar Čaklović, bivši ravnatelj (bivše) Hrvatske uprave za ceste smatra da ukoliko se i ceste daju u koncesiju na 50 godina, (a to je vremenski rok 12 vlada, nap. Čaklović), državi ostaje obveza vraćanja 4 milijarde eura kreditnih obveza. Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti upozorava kako je monetizacija pitanje i sigurnost nacionalnog prometa, jer smatra da će koncesionar “održavanje prometnica smanjiti na zakonski dopušteni minimum, te da će s autocesta protjerati kamione”.


- Što znači da će teška vozila na neuvjetnih državnim i lokalnim cestama biti mnogo veća opasnost po sigurnost pa i života ostalih sudionika u prometu, upozorio je Marušić. Naposljetku na konferenciji je bio i Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata ali i član Savjeta za monetizaciju, koji je naglasio da davanje autocesta u zakup koncesionaru daje za pravo da svako malo povisuje cijenu cestarine.
- Jasno je kako Vlada neće moći dati garanciju prometa, što znači da će koncesionar morati naći drugi model kao doći do profita. A to je podizanje cijene, kao što je uostalom učinjeno na onim dijelovima autocesta kojima sada upravljaju privatni vlasnici”, istaknuo je Stanić. Osim u Osijeku, HSLS je s istim sudionicima ovakvu tribinu u subotu održao i u Slavonskom Brodu.
 
 
Izvor: Glas Slavonije
Autor: D.Kuštro
Foto: G.MITIĆ
Objavljeno: 23. 3. 2014.