Naplaćivali više nego što su smjeli, ali neće vratiti novac za preplaćenu cestarinu
(Večernji list)
Oštećeni vozači
U HAC-u kažu da su stare cijene naplaćivane u skladu s propisima te da nema osnove za vraćanje novca
Nakon što su u Hrvatskim autocestama ovih dana javno priznali da su u posljednjih 10 godina krivo obračunavali cijenu cestarine, u tu su tvrtku počeli stizati brojni zahtjevi korisnika autocesta za povrat preplaćene cestarine. No, iz HAC-a im uredno odgovaraju da povrat preplaćenog novca ne dolazi u obzir.
HAC je, podsjetimo, od ukupno 3065 cijena za sve dionice i skupine vozila korigirao 2328 cijena. Pritom će se, od 28. travnja, 1482 cijene sniziti, što znači da su dosad na tim dionicama i u tim kategorijama vozila vozači plaćali višu cijenu nego što su trebali, a 846 cijena će se povećati.
Geodetske snimke
U HAC-u priznaju da su imaju upite korisnika o povratu novca zbog preplaćene cestarine, odnosno da je riječ o upitima može li se i na koji način dobiti povrat novca.
– Na te upite korisnika odgovaramo da stupanjem na snagu novog korigiranog cjenika HAC nema osnove za povrat ni naplatu razlike iznosa cestarine korisnicima jer su one naplaćene u skladu s tada vrijedećim cjenikom, odobrenim u skladu sa svim propisanim procedurama – navode u HAC-u. Dodaju da korisnicima koji traže povrat novca objašnjavaju da su prijašnji cjenici bili temeljeni na izračunima duljine dionica s najvećom mogućom preciznošću jer nije bilo geodetske snimke.
– Tek je 2013. godine završen izračun duljina dionica na temelju geodetskih snimaka prema simetrali između dva kolnika koja se proteže središnjim zaštitnim pojasom autoceste, a po kojoj je temeljen izračun cijene po novom korigiranom cjeniku – objašnjavaju u HAC-u. U toj tvrtki kažu i da je konačno u 2013. godini Pravilnikom o cestarini ujednačena i metodologija utvrđivanja visine cestarine tako da je točno određeno koja je početna, a koja završna točka naplate korištenja autocesta.
Dosadašnjim krivim obračunom cestarine HAC je, prema prometu iz 2013. godine, uzimao od vozača godišnje sedam milijuna kuna više nego što je smio. Toliko će, naime, biti manji prihodi od cestarine kad potkraj travnja stupi na snagu novi korigirani cjenik.
Naplaćivali i 15 kuna više