HAC KAO SPAVAONA ZA UHLJEBE: Biste li vi dolazili na posao za 17.000 kuna mjesečno?
(Objektiv)
Na sumnjiva događanja i afere iz Hrvatskih autocesta smo već navikli. Od preskupih bojanja tunela, pa do prometnih nesreća za koje se uspostavilo da je kriv HAC zbog nepravilno postavljenih šahtova. No direktori u HAC ONC-u ostaju na šefovskim pozicijama baš poput Alena Kruhaka.
On je nedavno smijenjen s mjesta predsjednika uprave tvrtke HAC- Održavanje i naplata cestarine, ali je i dalje ostao zaposlen u tom državnom poduzeću, i to na šefovskom mjestu. Neposredno nakon smjene, koja je navodno bila na vlastiti zahtjev, iako je pravi razlog bilo nezadovoljstvo uprave HAC-a, tvrtke matice, radom svoje tvrtke kćeri, imenovan je šefom samostalnog odjela za ekonomske, financijske i zajedničke poslove.
Naime, kako piše Večernji, Kruhak je drugi bivši predsjednik uprave HAC-ONC-a koji je došao izvan sustava, po političkoj liniji, a koji je nakon smjene ostao raditi u toj tvrtki na šefovskom mjestu. Jasmin Krizmanić je HNS-ovac, a nakon smjene s čela HAC-ONC-a imenovan je koordinatorom za praćenje ugovora o pružanju usluga održavanja autocesta i naplate cestarine. Obojica su zadržali visoke plaće, i do 15.000 kuna i službene automobile. U HAC-ONC-u navode pak da su Kruhaku i Krizmaniću nakon smjene ponudili ugovore o radu za radna mjesta sukladno stručnoj spremi, sposobnostima i radnom iskustvu.
No, HAC očito prestaje tolerirati uhljebe, pa je tako uprava upozorila Veljka Nižetića, koordinatora za infrastrukturne projekte u HAC-u koji prima plaću od oko 17.000 kuna, da konačno počne dolaziti na posao.
Uprava HAC-a već je kaznila Nižetića jer je službeni automobil koristio u privatne svrhe, pa zato treba nadoknaditi štetu tvrtki u iznosu od 12.639 kuna. No, niti tu nije kraj- uprava HAC-a kaznila ga je i sa 15 posto plaće jer je utvrđeno da je odvalio GPS uređaj iz službenog automobila pa mora platiti i 212,50 kuna za uništenu napravu.
Naradio se "kao nikada do sada"
Kako piše Večernji, Nižetić je prvo upozorenje uprave HAC-a dobio 27. kolovoza prošle godine, a drugo mu je izrečeno 17. veljače ove godine. No, to upozorenje Nižetić nije htio primiti pa je ono završilo na oglasnoj ploči u sjedištu tvrtke. U upravi kažu da je u opisu radnog mjesta koordinatora za infrastrukturne projekte predlaganje projekata, provedba planova i programa, a za Nižetića kažu da je zadužen i za vođenje projekata izgradnje 40 graničnih prijelaza.
Zbog svega ovog, cinici Nižetića smatraju «HAC-ovim Radom Buljubašićem» koji je bio zaposlen u HEP-u, no dolazio je na posao u HDZ umjesto u HEP. Sam Nižetić kategorički negira takve navode i tvrdi da on uredno obavlja svoj posao i da se posljednje dvije godine naradio kao nikad dosad. Za upozorenja uprave kaže da su nastala na osnovi anonimnih prijava koje su protiv njega pisali ljubomorni kolege iz HAC-a. Nižetić kaže i kako on nije nikakav Buljubašić, te da iza njega nitko ne stoji pa tako ni njegov prijatelj, bivši pomoćnik ministra prometa Oliver Kumrić, kao što to neki tvrde. Na pitanje kako objašnjava da je zbog nedolaženja na posao bivši šef HAC-a Dražen Guštin dobio otkaz, a on nije, tvrdi da njihovi slučajevi nisu isti.
„Znate kakvi su predsjednik i član uprave Davor Mihovilić i Marijan Sente, oni dobiju te prijave, slegnu ramenima i kažu: 'Nama je najlakše to ovako riješiti' i napišu mi upozorenje" – rekao je Nižetić za Večernji, te dodao da je radio i na projektu Zračne luke Zagreb te kako je stalno na terenu i da se zato nije prijavljivao kad bi dolazio na posao.